الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

پاسخنامه ی اقتصاد مقاومتی

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

1- اقتصاد چگونه باید مقاوم سازی بشود؟

با اشاره به مطلب مقاوم سازی اقتصاد و مطرح شدن راهکارهای چریکی برای مقابله با دشمن در مقوله ی اقتصاد هم می توان شامل  عملیات هایی با معیارهای چریکی در انواع کمین،تاخت و دستبرد باشد که توضیح خواهیم داد.

کمین: در عملیات کمین اقتصادی می توان به رصد اتفاقات اقتصاد جهان برای بررسی دشمن پرداخت.

تاخت: در زمینه ی عملیات تاخت اقتصادی نیز می توان با تبیین یک الگوی معیشت بومی و اسلامی بر اساس معیارهای علم اسلامی بر سلتطه ی اقتصادی دشمن تاخت زیرا آنها فکر می کنند که تنها الگویی که قابلیت اداره ی معیشت بشر را دارد اقتصاد مبتنی بر تفکرات آنها است.

دستبرد: در زمینه ی دستبرد اقتصادی نیز می توان از نظریه های دانشمندان واقتصاددانان دشمن بر علیه خودشان استفاده کرد زیرا آنها معتقد هستند که علم اقتصاد مبتنی بر تفکراتان سقوط کرده است و قابلیت اداره ی بشر رارندارد که در مطلبی جداگانه نیز به آن پرداخته خواهد شد.

راهکارهای عمومی این امر هم به زبان ساده می تواند مصرف بهینه و استفاده از ملزومات زندگی بومی و تغییر تفکر دربارهی اقتصاد پول محور است که در سوالات دیگر بیشتر توضیح داده خواهد شد.

 

2- مقاوم سازی اقتصاد چه رابطه ای با مصرف بهینه دارد؟

همان طور که در تعریف الگوی معیشت کدآمایی گفته شد یکی از ارکان این الگو استفاده ی بهینه از ممابع است و همچنین گفته شد که مقاوم سازی اقتصاد یکی دیگر از به تحقق رسیدن الگویپمصرف کدآمایی است حال ما می خواهیم به بررسی ارتباط این دو مقوله با هم بپردازیم. طبق تعریفی که از مقاوم سازی اقنصادی صورت گرفت که می گفت مقاوم سازی اقتصاد تا زمانی معنا پیدا می کند که هجمه ای از طرف دشمن جود داشته باشد در مقابل هجمه های اقتصادی ای مانند محاصره ی اقتصادی و بستن راه صادرت اقلام تولیدی و نمونه هایی این چنینی نیز یک راهکار مورد شکست واقع کردن این هجمه ی اقنصادی مصرف بهینه از منابع است.

یک سوالی که پیش می آید این است که مصرف بهینه چگونه و چرا باید به وقوع بپیوندد؟

با توجه به مضوعانی که در مطلب دکترین هوس مطرح شد استفاده نکردن از اقلام غیر ضروری ای که بشر می تواند بدون آن زندگی کند یکی از راهکارهای مصرف بهینه است زیرا این امر به اصراف نشدن منابع انرژی کمک میکند، چگونه؟ به این صورت که آن نیروی کار و انرژی ای که در کارخانه هایی که صرف تولید نیازهای غیر اساسی بشر می شود می تواند صرف نیازهای اساسی انسان شود که اگر این گونه نباشد اصراف و غفلت از تولید نیازهای اساسی بشر می شود و نیز اصراف منابع انرژی و مانع می تواند کشور را به مصرف کننده و وارد کننده تبدیل کنند که باعث خروج ارزی از کشور می شود که می توانست صرف تولید بشود و یکی دیگر از پیامدهای مصرف غیر بهینه می تواند مصرف گرایی باشد که در مقابل کار و تولید است که می تواند به بیکاری. دامن بزند. این مطالب و مطالبی این چنینی است که می تواند به به مقاوم کردن اقنصاد داخلی نسبت به هجمه ی دشمن صدمه بزند.

3- مردم و مسئولین چه نقشی در مقاوم سازی اقتصاد دارند؟

مسئولین در بخش قانون گذاری و فعالیت های کلان باید به این امر کمک کنند و مردم با رویکرد عمومی می توانند سبک زندگی اقتصادی خود را مقاوم کنند و گاهی نیز مسئولین ناآگاه را با مطالبه گری مجبور به انجام اعمال صحیح کنند که یکی از مهمترین نقش مردم در مقاوم سازی اقتصاد حمایت و استفاده از تولید ملی است که به خودکفایی صنعت و بی نیازی به بیگانگان می انجام که این خود یکی از مهمترین عوامل مقاوم سازی اقتصاد است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۰
مرتضی خوش نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی