الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

پول بدون پشتوانه چیست؟

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰ ق.ظ

همانطور که می دانید در قرن ها پیش مردم برای خرید و فروش کالا از طلا و نقره به عنوان پول استفاده می کردند سال ها گذشت و مکانی به نام بانک به وجود آمد تا مردم طلا های خود را به آنجا سپرده و در مقابل آن رسیدی دریافت کنند تا مشخص شود که چه میزان پول خود را به بانک سپرده اند. بعد از مدتی مردم به دلیل آسان بودن استفاده تصمیم گرفتند که به جای استفاده از طلا برای خرید و فروش از این رسیدها  استفاده کنند. مردم به این دلیل به این رسید ها اعتماد داشته اند زیرا فکر می کردند که به ازای هر رسیدی که در دست مردم وجود دارد طلا در بانک ها وجود دارد. در دنیای مدرن نیز بین سال های 1870 تا 1914 دولت های مدرن تصمیم گرفته بودند ارزش پول های خود را با پشتوانه ی طلا تعیین کنند که این امر باعث ثبات نسبی اقتصاد کشورهایی که مبنای پول خود را طلا قرار داده بودند، شده بود. اما بعد از جنگ اول جهانی دولت ها تصمیم گرفتن تا رابطه ی پول های خود ا با طلا کمتر کنند و بعد از جنگ حهانی دوم دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری نیکسون در سال 1971 تصمیم به قطع رابطه کامل پول کاغذی با طلا گرفت که بعد از آن دوران این تصمیم نیکسون تبدیل به یک رویه جهانی برای خلق پول بودن پشتوانه شد. از آن به بعد بود که بی ثباتی ارزش پول و به طبع آن اقتصاد کشورها آغاز شد. (که در مطلبی دیگر بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت)

 

 

  پول بدون پشتوانه چیست و چه تاثیری بر اقتصاد کشورها دارد؟                         

                       حجم: 24.9 مگابایت                           

                           دریافت

                     

 

منبع: کتاب جنگ ارزی

       سایت جنبش ممنعت جنگ با خدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی