الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

الگوی معیشت بیع

پنجشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۷ ب.ظ

در طبقه بندی موضوعی بیع همانطور که از اسم آن پیداست مطالبی با موضوع الگوی معیشتی قرآنی بیع منتشر خواهد شد. که در مطالب آینده توضیحات کاملتری داده خواهد شد. برای شروع توضیع مختصری از الگوی معیشت قرآنی بیع در زیر آورده شده است.

بیع: 

**مدلِ معیشتی #بیع مبتنی بر رویکردِ #مشتری‌_مدار تعریف می‌شود.رویکردِ مشتری‌ مدار برگرفته از آیه‌ ی ۱۱۱ سوره‌ ی #توبه است. طبقِ این آیه که یک دکترینِ قرآنی است خداوند مشتریِ نفس و مال مومنین است. در این نگاه، بیعْ ساز و کار مبایعه‌ ی نفوس‌ و اموال مومنین را با خدا روشن می‌کند. دکترین بیع، چیستی، چرایی و چگونگیِ ایجادِ یک مدلِ کاملِ معیشتی است. مدلی که در آن نفوس و اموال مومنین به کیفیتی برسد که خداوند خریدار آن‌ باشد. 

 

آیه ی 111 سوره ی توبه

إِنَّ اللَّهَ اشترَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسهُمْ وَ أَمْوَلهَُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَیُقَتِلُونَ فى سبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَوَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا فى التَّوْرَاةِ وَ الانجِیلِ وَ الْقُرْءَانِوَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِفَاستَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِى بَایَعْتُم بِهِوَ ذَلِک هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ‏(111) 

 

ترجمه:

111 -خداوند از مومنان جانها و اموالشان را خریدارى مى‏کند که ( در برابرش ) بهشت براى آنان باشد ( به این گونه که ) در راه خدا پیکار مى‏کنند ، مى‏کشند و کشته مى‏شوند ، این وعده حقى است بر او که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده ، و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است ، اکنون بشارت باد بر شما به داد و ستدى که با خدا کرده اید و این پیروزى بزرگى ( براى شما ) است .

 

در ادامه تفسیر این آیه آورده می شود...

 

منبع آیه و ترجمه: مرکز تخصصی آموزش تفسیر و علوم قرآنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی