الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

پول چیست؟

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ق.ظ

آیا شما فرق مفهوم کارنسی و Mony را می دانید؟

آیا شما عنوان پول بدون پشتوانه را شنیده اید؟

این مطلب برای این است که به سوالات بالا پاسخ دهد. اول از همه بهتر به این سوال پاسخ دهیم که دانستن این مسئله چه اهمیتی برای عموم مردم دارد. دانستن این مطلب از آن جهت مهم است که بر تمام شئونات مالی تمام انسن ها تاثیر می گذارد. تا به حال شده است که پیش خود فکر کنید که چرا اینقدر قیمت ها گران می شود و واحدهای پولی ارزشان اینقدر متغیر است؟ فهمیدن جواب این سوالات چه تاثیری می تواند بر زندگی مردم بگذارد.

اول از همه بایید به این سوال پاسخ دهیم که فرق مفهوم کارنسی و Mony چیست؟

در سال ها پیش قبل از اینکه یک کاغذ به عنوان پول منتشر شده و مردم از آن استفاده کنند فلزات گرانبها مانند طلا و نقره بود که به عنوان پول استفاده میشد. فرق این دو این است که اگر بخواهید طلا و قره را تکسیر کنید از حجم آن کاسته می شود و به طیع آن از ارزش آن کاسته می شود. فرض کنید که در زمان قدیم برای ضرب یک سکه به یک گرم طلا لازم بود اگر فردی می خواست از یک گرم طلا دوسکه به دست بیاورد طبیعتا ارزش نیم گرم طلا کمتر از یک گرم آن است، همین موضوع نشانه ارزش ذاتی طلا است اما امروزه به عنوان پول و به جای طلا چه چیزی استفاده می شود؟ یک برگ کاغذ به عنوان اسکناس. فرق این کاغذ با طلا چیست؟همان چیزی که به طلا ارزش ذاتی می دهد در این کاغذ ها به این معنی که به دلیل نداشتن ارزش ذاتی هر مقدار که دولت ها بخواهند می توانند از آن چاپ کنند. به خودی خود هر برگ کاغذ که قیمتی بر روی آن نوشته می شود به عنوان مثال 100 هزار تومات ارزش ندارد. پس چرا همچنین پولی استفاده می شود؟ زیرا در زمان گذشته قرار بود که پشتوانه ی این کاغذهای بی ارزش طلا باشد تا با در نظر داشتن مقدار طلاعی که وجود دارد اسکناس چاپ شود تا به پشتوانه آن کاغذها ارزش پیدا کنند. یک سوالی که مطرح می شود این است که در این دوران آیا پول پشتوانه طلا را دارد یا نه؟ در زمانی دولت آمریکا به دلیل کمبود ذخیره طلا و نیاز به پول تصمیم گرفت که پشتوانه طلا را از پول رایج خود بر دارد و همین شد که چند ده سال است که پول بی ارزش در دست مردم قرار می گیرد که متعصفانه باید گفت که تمام دنیا و حتی کشور ایران دنباله روی آمریکا پول بدون پشتوانه منتشر می کنند. که در مطلب ذکر شده طلا به عنوان Mony با ارزش ذاتی و اسکناس و پول های کاغذی به عنوان کارنسی و اعتبار بدون پشتوانه هستند.

 

   مفهوم پول بدون پشتوانه را می توانید در ویدیوی زیر ببنید

 


                                 دریافت
                   مدت زمان: 4 دقیقه 34 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی