الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

عملیات چریکی در اقتصاد مقاومتی

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۱۹ ب.ظ

بر اساس قولی که در مطلب  مقاوم سازی اقتصاد داده شد مبنی بر سعی در پاسخگویی به سوالات مطرح شده سعی می شود که سه سوال مطرح شده به صورت ساده جواب داده شود و نیز من یک سوال می خواهم به این سوال ها اضافه کنم که مورد غفلت قرار گرفت و آن هم این است که:

چرا اقتصاد باید مقاوم سازی بشود؟

 در وهله ی اول باید این سوال را لز خود پرسید که مقاوم سازی و مقاومت یعنی چه؟  مقاوم سازی و مقاوت را می توان اینگونه توصیف کرد که در هر زمینه ای که باشد در مقابل هجمه ی دشمن موضوعیت می یابد زیرا تازمانی که هجمه ای وجود نداشته باشد مقاومت معنایی پیدانمی کند.

نمونه های مقاومت در مقابل ظلم زیاد هستند مخصوصا در کشور ما مقاومت هایی مانند مقاومت های میرزا کوچک خان جنگلی در شمال و رئیس علی دلواری البته باز تکرار می کنم تاریخ ما با مقاومت گره خرده است چه در تاریخ باستان و تاریخ معاصر ولی این به این معنی نیست که تنها ایران در مقابل دشمن ها از خود مقاومت نشان می داده و می دهد، بلکه در کشورهای دیگر گروه های مقاومتی مانند حزب ا... در لبنان و افرادی مانند عبدالناصر در مصر و حافظ اسد در سوریه بودند که در مقابل دست یافتن  غرب به یک منطقه ی امن برای رژیم سهیونیستی ایستادگی می کردند و نه تنها در این منطقه بلکه در آسیا و آفریقا و حتی آمریکای لاتین کشورهایی مانند ویتنام، الجزایر و کوبا نیز چنین مقاومت هایی از خود نشان می دادند و وجه اشتراک تمام این نیروهای مقاومت مقابله با دشمن داخلی و خارجی بود.

ویژگی جنبش های مقاوت انجام عملیات نامنظم در مقابل دشمن است، آن هم نه به این معنی که در عملیات های انجام شده نظم نباید وجود داشته باشد بلکه به این معنی که از قواعد استاندار و آزموده شده ی جنگ منظم پیروی نمی کنند و همین قابلیت پیش بینی ناپذیر بودن است که می تواند یکی از عوامل پیروزی نیروهای مقاومت با همچنین عملکردی در هر جنگی باشد.

سازمان های انجام دهنده ی جنگ نامنظم که قالبا به گروه های چریکی معروفند برای برهم زدن برتری دشمن و به ستوه آوردن آن از سه نوع عملیات: کمین، تاخت، دستبرد استفاده می کنند.

کمین: یک تاکتیک نظامی ای است که در آن نیروها در مدت طولانی ای در یک موضع مشخص استاده وبه محض دیدن دشمن از اصل قافل گیری استفاده می کنند.

تاخت:شامل حملات قدرت مند و غافلگیرانه به مسیرهای حمل و نقل و نیروهای پراکنده و تاسیسات نظامی و اقتصادی دشمن است

دستبرد:در عملیات دستبرد حملاتی برای اجرای ماموریت های ویژه مانند مواردی مثل شبیخون و عملیات کسب اطلاعات از دشمن است که در آن هدف تصاحب زمین نیست و در آنجا بعد از انجام ماموریت صحنه ی نبرد ترک می شود.

بر اساس تعریف های بالا از مقاومت در مورد مقاوم سازی اقتصادی می توان اینگونه گفت که دلایل مقام سازی اقتصاد می تواند برای مقابله با هجمه های اقتصادی باشد و ویژگی اینگونه مقاومت نیز در انجام عملیات های نامنظم به این معنی است که قواعد آن توسط هیچ کشور دیگری به کار برده نشده باشد و بومی باشد. بنابراین می توان یکی از راه های مقاوم سازی اقتصادی را انجام عملیات چریکی در این حوزه دانست که در مطلب پاسخنامه ی اقتصاد مقاومتی به آن خواهیم پرداخت. 


منبع مطالب: سایت کدآمایی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۹
مرتضی خوش نژاد

اقتصاد

عملیات

مقاومت

چریکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی