الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

سعی ما تبیین شعار ما می توانیم در الگوی اسلامی، ایرانی معیشت است

الگوی اسلامی، ایرانی معیشت

با سلام
ما در این وبلاگ سعی در طرح ریزی و تیین الگوی ایرانی اسلامی معیشت و بررسی و توضیح مفهوم کلماتی مانند: اکانامی، ربا، کدآمایی و بیع برای طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی معیشت با جواب به این سوال (البته با جمع آوری مطالب از متفکران در این زمینه) که آیا می توان یک الگوی معیشتی ای غیر از الگوی کنونی معیشت داشت یا نه؟

Reba.ir

سود مضاعف

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ب.ظ

در مطلب سود مضاعف قصد داریم در رابطه با تفسیر آیه ی ۱۳۰سوره ی آل عمران ویدیویی را در رابطه باسیستم بانک داری منتشر کنیم که تعریف کمتر شنیده شده ای را از سیستم بانکداری مطرح می کندکه در ادامه ی مطلب شاهد آن خواهید بود.

سوره ی آل عمران آیه ی 130

تفسیر آیه ۱۳۰سوره ی آل عمران

در این آیه اشاره به تحریم رباى فاحش شده و با تعبیر أَضْعافاً مُضاعَفَهً بیان گردیده است.

 منظور از رباى فاحش این است که: سرمایه به شکل تصاعدى در مسیر ربا سیر کند یعنى سود در مرحله نخستین با اصل سرمایه ضمیمه شود و مجموعاً مورد ربا قرار گیرند، و به همین ترتیب در هر مرحله، سود به اضافه سرمایه ، سرمایه جدیدى را تشکیل دهد، و به این ترتیب در مدت کمى از راه تراکم سود، مجموع بدهى بدهکار به چندین برابر اصل بدهى افزایش یابد و به کلى از زندگى ساقط گردد.

 

منبع: تفسیر نمونه

 

  

 دریافت
 مدت زمان: 3 دقیقه 28 ثانیه 

در رابطه با ارتباط ویدیو با تفسیر آیه ی ۱۳۰ سوره آل عمران می توان گفت:

هرچند تفسیر آیه ی ۱۳۰ سوره ی آل عمران به مورد سود قرار دادن سود دریافتی اشاره می کند و آن را سود مضاعف می شمارد اما آیا  نمی توان این تعریف از سیستم بانک داری را مصداقی از سود مضاعف دانست؟!

سیستمی را که پول مردم را وام می دهد و  برای آن سود کسب می کند و هر دفعه که آن پول به صورت چرخه ی اقتصادی به بانک بر می گردد دوباره شامل سود می شود تا این که به صورت تصاعدی سودی که بانک دریافت می کند چندین برابر می شود این در صورتی است بانک ها بدون هیچ فعالیتی به نفع صاحبان سرمایه، از آنها سود دریافت می کنند و تنها مردم برای بیشتر شدن پول بانک ها کار می کنند تا سود بانک ها را بپردازنند. در صورتی که پشتوانه پول باید طلا باشد هیچ پشتوانه ای برای سودهایی که بانک ها از مردم می گیرند نیز وجود ندارد.

درمقاله ی بانک و سود بی پایان ویدیویی در مورد تمام ناپذیر بودن این امر (سود بانکی) را منتشر خواهیم کرد.

 

منبع ویدیو: سایت جنبش ممانعت از ربا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی